21 oktober 2015

Jackie vs. Koning Winter


Dit jaar had ik niet veel zin om een winterjas te naaien, maar kleren shoppen met drie kinderen is ook geen pretje,
dus toen vorige week Koning Winter zich al even liet voelen was ik verrevan voorbereid
en moest Femke een beetje underdressed naar school.
Tijd om in actie te schieten!


Enkele dagen later was de jas klaar. 
Een Jackie met wat extraatjes:  rits, afneembare kap, en boordstof aan de mouwen.
Laat die koude winter nu maar komen!


Hij zit ruim, maar ze heeft er enkel een kleedje onder aan,
dus nog plaats voor een warme wintertrui. 



Vorig jaar maakte ik de groene Jackie voor haar... ze is hem duidelijk ontgroeid!  


De stof is een heel zachte wol die al een tijdje op mijn zolder lag.
Gekocht op de rommelmarkt, voor dringende gevallen van stofnood.




Wollen stof, rits, knopen en boordstof van de rommelmarkt

Nog wat extra Jackie inspiratie nodig? 
Van Jansen, Dietemiet, Khadetjes, en Kaatjesnaaisels maakten onlangs deze pareltjes!


33 opmerkingen:

  1. Gij hebt toch echt ne neus voor verborgen schatten op de rommelmarkt. Zo schoon die kleuren! Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, Marleen. Jij hebt nogal stofschatten op zolder liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel schoon! Love de boordstof aan de mouwen.. Laat de winter maar komen.. (maar niet te snel;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo zo fan van jouw prachtige versie, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haal die zolderschatten maar boven! ;-)
    Prachtig jasje zeg. Mooi met die kap!
    Nona past er helaas al lang niet meer in (patroon gaat maar tot 140). Boehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De combinatie met dat warm petrol is zo schoon. Je ziet gewoon dat dit een superwarm winterjasje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ziet er heerlijk warm uit en schone afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een Jackie met rits - super idee !
    Een Jackie met afneembare kap - supergoed idee !
    Een Jackie met boordstof aan de mouwen - echt megagoed idee !
    Dit is gewoon een perfect Jackie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig met die aanpassingen die je deed, hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt schoon, en zo plezant dat ge een stofje van de rommelmarkt gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie versie en dat je zo een mooie stof op de rommelmarkt vindt ! Ik kom zoiets jammer genoeg niet tegen.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde! Mooi en idd ferm handig m é kap

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind hem prachtig... En die afwerking met de boordstof en afneembare kap...Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Keimooi! En met een rommelmarktvondst, dat maakt het toch altijd nog een tikje leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig jasje! Ik ben zwaar fan van de stof; zou ook supermooi zijn voor een jongen. Aangezien jij toch altijd teveel stof koop; heb je toevallig niet wat over? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het een super mooi stofje! Wat leuk om dat zomaar ergens voorhanden te hebben, met een pracht resultaat als gevolg. Geweldig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de perfecte meisjesjas! Ik heb het hele land afgezocht naar een warme meisjesjas mét kap die niet roos of blinkend of met bontje is. Onvindbaar. En jij tovert dat hier van onder je machine... respect. Ik moet me dringend eens aan jas wagen en dan heel gauw leren hoe je een patron aanpast naar eigen wensen (rits! kap! mouwboorden! 3x top voor kleine meisjes op de speelplaats en in weer en wind op de fiets).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die rits viel eigenlijk heel goed mee hoor! Gewoon inzetten zoals je bij een kleedje met voering doet. En omdat ze deelbaar is werkt het ook nog makkelijker.

      Verwijderen
  18. Wauuuuwww! Jij blaast me volledig omver. Echt jong!
    Zo schoon.
    Ik heb hier ook nog een Jackie liggen, klaar van vorig jaar, maar nog steeds wachtende op een kap. Welke kap nam jij hier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tekende er zelf een.... Ik leg het patroontje wel klaar ;-)

      Verwijderen
    2. Jaaa! Alleen, ik heb, denk ik, een vele grotere maat,...
      Ik zal patroonpapier meenemen :)

      Verwijderen
  19. Heel mooi! Zeker met de keuze van de stof maakt het de jas af!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Top creatie vind ik,zie me dat zelf nog niet maken zo'n jas,zwijg stil van aan te passen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Marleen! Die foto's! (en dat jasje! Maar daar mocht ik mijn lof al over spuien. Wat me er trouwens aan doet denken dat ik jou nog een kleedjesfoto had beloofd ;) Warhoofd dat ik ben)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal weg van deze versie en dat stofje is zoooooooo prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! Je maakt van dit patroon een topversie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...