28 december 2015

The Arrow sweater - Free pattern


Voila! Zoals beloofd!
Mijn eindejaarscadeau voor jullie:  Het patroon van de overslagtrui...
Bij deze gedoopt tot The Arrow Sweater.

Gratis patroon - hier te downloaden! 

Je kan hem maken met lange mouw of driekwartmouw.  
Benodigde stof: 160 x 160 of 140 x 200



De volledige trui is gemaakt met de overlock, op drie stiksels na, en is daardoor echt een snel-klaar project.
De meeste stiksels zijn ook zichtbaar, dus ofwel kies je voor lockgaren dat verdwijnt in je stof, 
ofwel juist voor een contrasterende kleur.






Het patroon is enkel in 1 maat opgemaakt maar kan eenvoudig aangepast worden.
Ik heb momenteel geen tijd om een volledig patroon uit te werken, maar maak je de trui,
plaats hieronder gerust een link en zeg wat je zelf veranderd hebt.
Ik ben 1.78m dus dan heb je alvast een idee of je moet inkorten of niet.
Ik zou zeggen dat mijn patroon een lange M is of een smalle L...

Showen op instagram mag ook altijd natuurlijk! #arrowsweater
en degenen die ik ontdek op het web zet ik hier op pinterest mooi bij elkaar!

Veel stikplezier!

Patroon: Link hierboven!
Stof: van de rommelmarkt

35 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb m nog steeds niet gemaakt (bloos). Bij deze een paar plaatsen omhoog op de lijst! Bedankt x (An )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast bedankt voor het 'dat-ziet-er-een-heel-comfy-trui-uit' patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wil ik hier zeker ook graag eens uitproberen ! Alvast dikke merci !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Deze komt meteen op mijn to sew lijst! Die arrowstof is ook helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whoppa, op mijn lijstje! Dankjewel voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai Marleen, dat ziet er kei professioneel uit! Hoe deed je dat? :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci hoor! ik gebruikte Adobe illustrator... een tekenprogramma ...

      Verwijderen
  7. Oh deze ziet er supercomfy uit! Komt op m'n to-do lijstje van 2016! Bedankt om te delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cool, Marleen, ik maak hem zéker! Dankjewel x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg! Met welke maat komt het overeen ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk, dankjewel zeg!! Een vraagje alleen: kan je die ook zonder overlock maken? Ik heb enkel een naaimachine... Als ik lees dat de randen gewoon met de overlock afgewerkt zijn, vermoed ik dat een naaimachine alles behalve een mooi resultaat zou geven... Maar ooit koop ik er misschien (wrsch) wel eens eentje, dus ik hou het zeker bij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara, dat kan wel hoor! De eerste die ik maakte maar nooit blogde was zonder overlock gemaakt, met fluo-roze stiksel in chaotische zig-zag die zichtbaar bleef. Ik zal op mijn pinterestbord een paar foto's toevoegen, dan heb je een idee.

      Verwijderen
  11. zalig! merci om te delen, ooit maak ik hem eens! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, leuk om te delen! Deze moet ik onthouden. Kan ik zelfs nu al aan met de dikke buik, of met de post-zwangerschapskilo's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vind ik leuk,
    al gedownload en nu nog op zoek naar een mooi stofke,
    merci!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, zo tof! En ook goed om te weten dat het met een gewone naaimachine ook moet lukken. Ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor dit kado :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je dit beschikbaar maakt! Ik heb niet eerder met zulke patroondelen gewerkt, wel met patroondelen als Burda, etc.. Hoe weet ik wat de verhouding is als je de patroondelen uitprint. Met andere woorden hoeveel cm moet ik aanhouden voor alle patroondelen als ik maat medium heb? Dank je wel alvast. Vriendelijke groet, Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh zo leuk :-)! Die wil ik wel eens proberen, Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb hem gemaakt. Het is echt een lievelingsvest van mij. Al vindt mijn man dat ik nog iets moet doen met die voorpanden die los hangen ;-)
    Ik heb hem in niet-rekbare stof gemaakt, en dat ging zonder iets aan te passen aan het patroon. Maar een volgende maak ik in rekbare stof, want de mouwen zijn iets te krap om makkelijk te kunnen opstropen. In ieder geval erg bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil deze graag maken.
    Alleen als ik hem wil afprinten loopt er iets mis. Dan komen plots alle lijnen over elkaar en is de bladverdeling om zeep :( ik heb al afgevinkt 'aanpassen aan pagina' maar dat helpt niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,

      stuur me even een mailtje,
      dan mail ik de bestanden door.

      Groetjes
      Marleen

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...