8 december 2015

One-to-hug... mijn kleine eskimo...


Emma is bijna baby-af. Bijna,... want ze kruipt nog vrolijk rond op handen en knieën. 
Hoewel ze vandaag al verdacht lang alleen recht stond zonder steun... 
Het zal dus niet lang meer duren. 

Voor de zussen was de winterjas al een tijdje in orde. 
Maar zij moest het nog stellen met dit vestje, een afdragertje zelfs ocharme.
Nog niet echt winterklaar dus... 

Dat MindTheWhale-bezielster Riet me vorige week vroeg
 om haar nieuwste patroon uit te proberen was dus perfect qua timing.

Voor Emma lijk ik nogal naar blauwe tinten te neigen, net als bij haar oudste zus. 
Of haar ogen daar voor iets tussen zitten... kan best...



Het originele patroon dat in het Zo-Geknipt boek stond werd uitgebreid met een reeks opties.
De kap uit drie delen is hiervan mijn favoriete aanpassing.
Telkens ik iets "met-een-kap" maak, is dat het eerste dat ik zelf verander. 


De boord in teddy staat niet meteen in het patroon, 
maar kan een handige naaister zelf wel uitpluizen... 
Ik gebruikte de kniplijn voor de oortjes-variant en paste dit ook toe op de voering. 
That's it.



Ik ben helemaal gelukkig met het resultaat.  Het past mooi, de kap sluit goed aan,
en er is voldoende ruimte om vlotjes in rond te kruipen.
Ze is nu ongeveer 80 cm en ik maakte de 86, dus wil je graag een iets passendere jas,
maak dan gewoon de confectiemaat (hier zou dat dus de 80 geweest zijn).
Met het omslag-boordje heb je trouwens ook meteen nog wat extra groei-reserve,
dus hier gaat ze de rest van de winter mee verder kunnen!

Merci Riet voor dit nieuwste patroon van jou!
Ik ben fan!


Patroon: OneToHug - MindTheWhale
Stof: Dikke iets rekbare mantelstof
Knoopjes rommelmarkt

28 opmerkingen:

  1. Het is prachtig! Het is perfect! Het jasje, Emma's ogen, en vooral dat schatje zelf. Bijna baby-af zeg, ik moet dringend nog eens langskomen om dat laatste restje baby te knuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk jasje! En mooi met die pelsen boordjes die je er aan toevoegde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! Had daar nog niet bij stil gestaan, maar inderdaad een kap in drie delen valt mooier op de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och ziet, hoe groot is die aan het worden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattigheid all over the place!
    Zowel jij als Riet kunnen er wat van. Die pluchen boord is heerlijk. Ik wil ook wel zo'n vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat Joke zegt: op die manier is het jasje om zelf in te kruipen, ik wil ook zo'n kap! :-) Heel erg bedankt voor je test!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie versie, dat bontje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke eskimo! heel leuke versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Wat past dat jasje mooi bij haar prachtige blauwe ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superschattig, 't staat haar beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig zeg! Dan wollen randje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattig!!! Kom maar op met dat patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaw, daar kun je al eens mee buitenkomen, he! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat toch met die baby'tjes die veel te snel groot worden... In zo een jasje zijn ze toch nog steeds überschattig, ik maakte er al twee als geboortecadeau maar nu is tijd voor eentje voor Oliver :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die is echt supermooi! Lekker warm en met hoog retro-gehalte, i like :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...