30 december 2015

Overlock / serger - mini-tutorial


Kijk nu, mijn 100ste blogpost met als label naaien!
Een tip voor "hardnekkig overlock losprutsgedoe".
Het is ni moeilijk, het is gemakkelijk!

1. Hou de locknaad tussen duim en wijsvinger en snij met je tornmesje de naad bovenaan door.
Kijk goed dat je de lusjes aan de kant met dwarse stiksels heel laat en de andere draad doorsnijdt.




2. Snij het stiksel dwars door (doorheen 3 draadjes)


3. Trek de drie doorgesneden draadjes eruit, begin bij de draad die middenover de lusjes loopt.


4. Dan die eronder...zo trek je de lussen los.


5. En uiteindelijk de laatste.


Tadaa! 


11 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, deze tutorial staat vanaf nu 'op mijn netvlies gebrand'
      Ik zal nog veeeeeeel aan je denken ( steeds als ik mijn overlock uithaal dus :-D)

      Verwijderen
  2. Amai, er wordt nogal genaaid en geblogd tijdens de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, verre van! Ik heb mijn machine al in geen weken gezien!
      Maar vanavond moet het wel! Een zing-bedel-zak maken... deadline !!!

      Verwijderen
  3. Aha!

    Ik weet niet of ik het goed begrijp ;) Maar volgens mij is mijn methode nóg eenvoudiger ;) Wil het ook al tijden eens bloggen maar de tijd ontbreekt steeds...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahaaaaa deze techniek ziet er super uit! Ik zit er anders altijd eindeloos lang mee te prutsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was mee tem puntje 3. Had er geen idee van dat stap 4 een optie was :) Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ga ik zeker eens proberen de volgende keer als ik overlocksel moet uithalen, iets wat ik verschrikkelijk vind (hopelijk kan ik binnenkort vOnd zeggen :-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken nog een makkelijkere manier. Eigenlijk net het omgekeerde van jouw manier. Eerst snij je de tweede draad door op twee plaatsen (daar waar je het stiksel weg wil) en trek je die draad er uit. Nadien doe je hetzelfde met de onderste draad. Nu kan je de rest gewoon los trekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...