18 april 2014

Lua slaapzak - Pattern tour


Hoewel ik al een hele tijd naai, en mijn beide dochters nog steeds met een slaapzak slapen, maakte ik er nog nooit eentje zelf... Ik zocht al wel verschillende keren tutorials op het web, printte er zelfs eentje uit, maar verder dan dat geraakte ik dus niet.

Tot nu! An van Straigh Grain zocht patroontesters voor haar jongste creatie, en ik twijfelde niet deze keer, maar stelde me snel kandidaat. Met succes, want enkele dagen later hoorde ik dat ik mocht testen, dus deze keer kon ik er niet meer onderuit...

Stofjes werden gekozen, vulling werd besteld, en ik moet het zeggen... het viel supergoed mee!  Ik ging voor beide slaapzakjes voor de versie met paspel, maar het was geen sinicure om de print door te laten lopen op een gegolfde lijn... maar soit... we zijn geen pietje precies, dus goed genoeg...  En dat die vosjes zo perfect doorlopen bij de blinde rits, da's puur toeval, zou ik het bewust proberen, het zou me zo goed niet lukken...




Mocht je nog dringend een cadeautje nodig hebben voor een baby-bezoek de volgende dag... het is haalbaar! En... een heel mooi cadeau!

Ik maakte trouwens meteen twee versies in maatje 0-6 maand. Eentje voor een jongen, en eentje voor een meisje. En ze gaan hier nog een tijd mooi op een kapstokje hangen voor er eentje in gebruik wordt genomen door onze jongste spruit.



Enne... voorlopig hou ik ze allebei, maar
misschien krijg ik het binnen een half jaar wel over mijn hart 
om er eentje weg te geven...



Patroon: Lua slaapzak - Straight Grain
Stof vosjes: Roos & Violet
Stof retro tulpjes: stoffenverkoop Atelier Assemblé
Vulling: Quilter's dream Cotton  - Elly Prins (Nl)
Houten knoopjes: Veritas


Mocht je nog wat inspiratie op willen doen vooraleer je zelf aan de slag gaat:

22 opmerkingen:

  1. Prachtig! En ik ben grooooote fan van de jongensversie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, heel mooie stoffenkeuze en heel netjes in elkaar gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en tof stofje, met de tulpjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral fan van de tulpjes, wat een mooi stofje! Niet dat die vosjes hier niet binnen zouden mogen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze allebei heel mooi! Ik snap goed dat je ze nog even gaat "koesteren".
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bloemetjesversie... love it! Zo'n mooi stofje zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw zeg, super mooi gemaakt! Stofjes te gek, zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie slaapzakjes! Zo fijn dat het toevallig toch doorloopt aan de rits.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...