3 april 2014

Liebster award

Een tijdje geleden leerde ik een leuke madam kennen tijdens de Big Blogameetup! Na het spieken op naamkaartjes en ah, héy ben jij dat!, ontdekte ik dat mevrouw Stannel bij mij aan het tafeltje zat. Ze heeft een leuke blog en maakt schone dingen en onlangs zette ze op mijn blog volgend berichtje "Hé, ik nomineerde je voor de Liebster Award." Bij deze dus nogmaals bedankt voor de leuke nominatie!
  

Aangezien mijn profielomschrijving een beetje aan de magere kant is, is dit misschien wel een geschikt moment om mijzelf wat meer bloot te geven. Wie mij kent weet meestal vrij snel dat ik een open boek ben, maar in mijn online avontuur scherm ik mezelf toch nog wat af.

Maar dus bij deze 11 facts about me:

Mama van 2 meisjes (2011 – 2012)
Tetterkont (gaat soms over in ratelen)
Is een klein beetje rommelmarkt-verslaafd
Optimist
Probleemoplosser
Lijstjesmaker
Verzamelaar
Kijkt elke winter uit naar die frisse groene blaadjes van de lente
Heeft snel koude voeten maar loopt wel het liefst op blote voeten rond
Oog voor detail maar verre van perfectionistisch
Heeft afwisseling nodig (zeker in het huishouden)
 
Mevrouw Stannel kwam ook op de proppen met een vragenlijst... dat bloot geven komt wel goed zo...

1.  Waarom ben je beginnen naaien? 
Zoals zovelen ben ik beginnen naaien toen in zwanger was. Ik volgde toen een cursus meubelstofferen, dus de oude singer  van oma was al in gebruik. En kleertjes naaien gaat net iets makkelijker thuis dan zetels demonteren…

2. Wat is je grootste naaiblunder ooit ? 
Ik naaide wel eens broekspijpen fout aan elkaar en mijn tornmesje wordt regelmatig bovengehaald… de meeste fouten maak ik met het knippen van de stof... haast en spoed...

3. Wat is je favoriete stof?
De grootste voorraad in mijn stoffenkast is toch wel katoen, en dan gaat mijn voorkeur meestal uit naar retro-stofjes. Zo kocht ik onlangs een stapeltje stoffen bij Expo 58. Eentje daarvan was wel een heel speciaal katoentje met bloesem erop, en dat ga ik gebruiken om een lampenkap te maken voor boven de eettafel. Zo kan ik er elke dag van genieten!


4. Aan welk naaiprojectje durf je (nog) niet te beginnen?
Een jas voor mezelf

5. Hoeveel uren per week zit je achter je naaimachine?
Momenteel wat minder dan gewenst… op de hoogdagen soms wel 10 uur per week… of meer…

6. Wat is je lievelingslied?
Uit pure nostalgie ‘rhythm is a dancer”  …

7. Wat zijn je lievelingskleuren? 
Petrol voor de kleerkast en mint voor de inboedel

8. Welke stijl van interieur heb je?  
Een mix van vintage en modern, een beetje vt-wonen stijl met de niet-te-vermijden gezellige rommel die kinderen met zich meebrengen… maar dat probeer ik dan weer op te vangen door vooral vintage speelgoed en kindermeubeltjes te kopen.


9.  Ben je sportief?  Welke sporten beoefen je? 
Tot 4 jaar geleden deed ik fanatiek aan spinning, nu tot mijn grote schaamte enkel gewichtheffen (de kindjes welteverstaan)…

10.  Wat vind je Stannels mooiste creatie?
De knoeiboel-louisa... zoooooo schoon !!!!!

11.  Wat is je lievelingsquote? 
A clean house is a sign of a wasted life… haha… ik haat poetsen… valt het op? Alleen als er bezoek komt vind ik het leuk… poetsen met een doel, of zoiets?



Door zelf te bloggen word je echt meegezogen in de hele blog-wereld, en daar ontdekte ik wel heel veel leuke blogs. Hier zijn er alvast vijf die ik nomineer voor de Liebster-award en die de moeite zijn om te ontdekken!

Ook voor hen maakte ik een lijstje met 11 vragen over dingen die ik wel eens wil weten... 
kwestie van wat inspiratie op te doen?

1. Mocht je een dag een vlieg zijn, wie zou je willen volgen?
2. In wie zijn stoffenkast zou je wel eens willen rondneuzen?
3. Wat is je favoriete stad (buitenland)?
4. Deel je lekkerste snel-klaar recept met mij want ik zoek inspiratie!
5. Welke is je favoriete online shop?
6. Welk stofje ligt in je kast maar durf je niet in knippen (foto!)?
 7. Welke peuter-outfit van jezelf vroeger zou je wel eens willen namaken (foto!)?
8. Wat is je favoriete dag in het jaar?
9. Deel een foto van je knutselplek of een stukje ervan.
10. Waar ben je op dit moment mee bezig?
11.Waar wil je ooit op vakantie?


 Ik ben alvast heel benieuwd naar hun antwoorden...
Hier nog even snel de regels:

  • De liebster award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 bloglovin volgers.
  • Je moet "11 facts about me" delen.
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost.
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft.
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost.
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt.
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren




12 opmerkingen:

  1. Hoi Marleen, echt super lief dat je ons nomineerde.
    We gaan ons best doen om op je verzoekje in te gaan, maar beloven durven we momenteel niet....effie druk, druk met van alles en nog wat ;-) mss is dat al een antwoord op 10 de vraag ;-)
    Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow!! �� zo leuk dat wij genomineerd zijn door jou Maarleen! Wij zijn er super super blij mee en gaan er zeker werk van maken ( zo snel mogelijk) om al je antwoorden te kunnen beantwoorden.
    Ik volg je heel graag op het blog , ik ben er zot van al je creaties en hoe jij ze omschreef. ☺
    Groetjes
    Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke inkijk! Dat je een open boek bent in real life, en een tetterkont/ratelaar ;) was wat me direct opviel én aansprak, (mss omdat we daar nogal op elkaar gelijken ;)) Hartelijk bedankt met de nominatie! Ik ben vereerd. Ik pak er alvast mijnen tijd voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje rommelmarktverslaafd? Een beetje veel, denk ik zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voila mademoiselle, ingevuld! Bedankt voor de nominatie ;-)
    http://dewereldvansofiew.blogspot.be/2014/04/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merci om er je werk van te maken! En proud kende ik nog niet...effe piepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En hopla, ik heb mijn 'plicht' gedaan :-) Tot gauw!!
    http://myminniemie.blogspot.be/2014/04/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Omdat ik je blog zo fantastisch vind, heb ik je nog een keertje genomineerd! (http://www.petiteboutdechou.blogspot.com/2014/04/ik-zag-ze-de-afgelopen-weken-op.html).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo grappig want ik heb je ook genomineerd :-)... Kijk maar eens op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik heb je ook zonet genomineerd! :-) http://nuniya.blogspot.be/2014/04/liebster-blog-award.html

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...