15 januari 2019

Tip van de dag - gebruik eens een #banaan


Ok, deze tekst heeft slechts in de verte iets te maken met DIY,
maar toch denk ik dat ik er veel mensen mee kan helpen
en veel traantjes kan voorkomen, dus besteed ik er toch maar een blogpost aan.
Om nog te zwijgen van de winst in eurocenten en vooral kostbare tijd!

Welnu, ik heb een gouden tip voor het verwijderen van wratten.
Een van mijn dochters had er twee op haar voetzool. En ik ben echt niet
de mama die graag in de wachtzaal bij de dokter zit, dus speurde ik het internet
af naar alternatieve opties. 

Er zijn er veel, niet gewoon! maar ik probeerde er twee niet-al-te-exotische uit.

De eerste - basilicum - werkte niet, het kind kreeg er ondertussen zelfs een derde bij,
maar de tweede - HOERA voor bananen - ging perfect!

Het duurde enkele weken, maar ze verdwenen alledrie als sneeuw voor de zon!
Zonder pijn, zonder schadelijke stoffen, gewoon, een paar bananen.

Wat deed ik? Wel, ik plakte elke avond voor het slapengaan een stukje bananenschil
op de wratjes (wreef het ook wat heen en weer voordat ik het vastplakte), en that's it!

Het beste gaat het met een banaan die mooi geel is, dus niet te rijp.
En je kleeft de zachte binnenkant tegen de huid, niet de buitenkant! 

Meer weten of dubbelchecken? De achtergrondinfo lees je hier.



7 opmerkingen:

  1. Ma haha, dat had ik nu nog nooit gehoord! Waar blogland al niet goed voor is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mo serieus? Hmm, Sam heeft er ook veel last van. Ik las ooit es dat ze vanzelf weggaan, maar er komen er alleen maar bij, en op niet zo leuke plaatsjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet of het ook werkt voor parelwratjes, maar je kan het altijd eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. parelwratjes: aanstippen (met een wattenstaafje) met tea tree oil, dagelijks volhouden, ook op de minder leuke plaatsen... tot ze plots weg zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...