12 november 2014

Casual chique...


Tijd is schaars deze dagen... dus snel-klaar-projecten hebben de voorkeur... en toch slaag ik erin om het mezelf moeilijk te maken... Maar kijk, moeilijk gaat ook, dus in plaats van een kant-en-klaar patroon te gebruiken, flans ik er zelf wel eentje in elkaar. Flansen... want hier en daar trekt het nog een beetje... maar dat fixen we bij een volgende versie wel...



Ik ben een fan van raglan-mouwen, maar een T-shirt is ook maar een T-shirt... 
dus combineerde ik comfortabele tricot met een mooi katoentje.


Dit stofje lag al een tijdje te lonken in mijn kast.
Ik kocht het deze zomer op de stoffenverkoop van Strass... 
Het is heel zacht en dun, met vrij veel rek, én het kreukt bijna niet,
ideaal voor dit project!..


Zwarte Tricot: Strass
Poezenstofje: Strass
Patroon: Petrol&Mint






31 opmerkingen:

  1. Knap zeg! Die poezen staken ook mijn ogen uit. Jammer dat deze stof meteen uitverkocht was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op en top mijn ding. De raglanmouwen worden bij mij een lichte verslaving, maar met de brede halsboord wordt het direct een stuk 'chiquer'. De stof is ook zo 'cool'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooi!
    Het is een model dat bij de cursisten nu ook vaker wordt gekozen. Raglanmouwen lijken plots weer helemaal in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You skinny woman! Een maand nadat je een kind hebt gebaard, ongeloofelijk! Super mooi bloesje trouwens, maar dat vertelde ik je al hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Dat stofje was ook voor mijn neus uitverkocht. Nu kon ik laatst een stuk ruilen met iemand in Nederland. Exact dezelfde print maar het mijne is gewoon katoen, niks stretch. Vreemd :-) Heb jij toevallig nog een stukje over dat je wel zou willen ruilen? Groot genoeg voor de schouders van een leather sweater? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tof blousje! Echt super dat je dat zomaar zelf kan uitwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super knap! Al weer helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof! Dit zou ik ook meteen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi gedaan! Patroon van maken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk! Staat je ook mooi! Ik zie dat ook graag raglaan mouwen, al heb ik dat zelf weinig in de kast hangen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof resultaat! Zo zou ik er ook wel eentje willen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil het patroon, zei ik dat al? Super schoon dinges seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een tof stofje! Ik heb best veel van dit soort truien in de kast, maar maakte nog geen zelf. Wordt hoog tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo 'simpel' maar zo'n mooi resultaat!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...