21 november 2018

FibreMood Linkparty #5


Ik loop achter, serieus achter,... er zijn zoveel leuke patronen tegenwoordig 
dat je fulltime zou moeten naaien om alles bij te houden. 
Zo ook met het FibreMood magazine ... ze zitten al aan nummer 2.
Hoog tijd om in gang te schieten!



 Elke maand wordt er een linkparty georganiseerd waarbij je een
van hun patroontjes kan gebruiken, als inspiratiebron voor anderen. 
En zo merk je ook dat ieder zijn eigen draai geeft aan een patroon,
alleen al door de stofkeuze.


Ik ging voor braafjes en eenvoudig bij mijn Pina rok, terwijl het voorbeeld 
compleet over-the-top is met paillettenstof. Wel... ik ga ook nog op zoek naar zo'n
knallende stof, want dit rokje is echt superleuk!


Qua maat zit het perfect. Ik ging voor een 40, maar verlengde wel met 4 cm om de lengte te behouden. 
De volgende ga ik volgens het patroon maken, want ik denk
niet dat die 4 cm echt nodig waren...


Het patroon schrijft een licht-rekbare dikkere stof voor. De mijne rekt behoorlijk veel,
maar dat is dus geen enkel probleem. Het draagcomfort is dan ook echt optimaal met deze rok.



 Patroon: Pina skirt - FibreMood Magazine #2
Fabric: Jaquard/Geweven tricot - Stoffenstraat

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...