20 oktober 2017

Naais to meet you


Op 29 Oktober is er iets leuks te doen... een naaievenement opgezet door Evelien Cabie 
aka Madam Sewbidoo, auteur van de welgekende naaiboeken 100 shirts, 
100 jurken en 100 rokken en broeken.
Ze zette een "lage-landen" event op poten waarbij je een dagje gaat naaien met 
gelijkgezinden in jouw buurt, bij een van die mensen thuis, in een atelier,
workshopruimte of een andere leuke plek.

Om dit een beetje in de kijker te zetten, doen wij als bloggers 
ook een "efforke", door reclame te maken voor het event.

Jammer genoeg kan je op dit moment niet meer inschrijven, 
maar gezien het succes komt er vast een tweede ronde.

An van StraightGrain stuurde me dus een soort van kettingbrief rond,
en daarbij hoor ik ook drie vragen te beantwoorden.

1. Wat was je eerste stuk dat je maakte en voor wie?

Dit kleedje was denk ik het eerste kledingstuk dat ik maakte voor mijn oudste dochter Femke. 
Haar zussen hebben het ook allebei gedragen, maar die foto's vond ik niet meteen terug.

Een heel eenvoudig A-lijn jurkje met knoopjes. Bij het zoeken door mijn foto's kwam ik er eentje tegen van dezelfde dochter, zittend op een stapel stoffen, dus toen was het hek van de dam... enter: fabricstash!
Ik leerde mezelf verbeteren, door telkens wat moeilijkere patronen te gebruiken
en zo verleg ik nu nog steeds mijn grenzen.


2. Op welk genaaid stuk ben je het meeste trots?

Hmmm lastig,  ik heb geen supermoeilijke spullen gemaakt, maar deze tas,
 een eigen patroon vind ik nog steeds heel mooi.



3. Welke naaister/ontwerper/blogger/you tuber/instagrammer 
zou je graag eens in het echt ontmoeten?

Ah da's niet moeilijk! Suz van Sewpony. Ze is zo een inspiratie voor mij, plus...
ik zou wel eens naar Australië willen gaan ;-)
Op deze foto zie je haar met haar drie prachtige dochters!


Dus, voor diegenen die net zoals ik te laat waren om deel te nemen aan deze editie,
of voor wie al andere plannen of verplichtingen had...
er komt er nog wel eentje ;-) 
Nietwaar Evelien?

7 opmerkingen:

  1. En anders regelen we dat gewoon even zelf! Ik heb dat weekend al duizend dingen moeten afzeggen wegens een weekendje in Dardennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker! En ik kijk er even hard naar uit als alle deelnemers! Merci voor uw efforke ;) super schattige foto's, dat is dan precies al een tijdje dat je mooie foto's trekt! Enneugh, die stoffenverkoop bij fragile heeft mijn eigen fabric stash alweer serieus gevoed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och gij krijgt dat wel verwerkt ;-) ik heb nog steeds die mooie gele liggen... samen met nog een paar andere beauties ;-)

      Verwijderen
  3. Als ze naar België komt, wil ik ook een date!
    Haha, jouw eerste naaisel! Dat was gelijk nog goed gelukt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    ลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...