15 oktober 2017

Moiano - nr. 4


Mij moet je niet meer overtuigen om een Moiano-jas te naaien.
Ik maakte er al drie, en ben het model nog lang niet beu.
Lekker warm, makkelijk op de fiets en los genoeg voor speelvogels. 
Bovendien staat het even mooi op een rokje als op een strakke jeans.
Het enige wat ik steevast verander aan het patroon is de positie van de knopen,
maar verder nada, noppes, helemaal niks!






Voor de afwerking van deze jas ben ik all-the-way gegaan. 
Netjes doorstikte naden, een rek in de kap en... oh ja,... mouwboordjes aan de polsen
om te voorkomen dat het zou jeuken aan haar armen. Dus toch een mini-hack ;-)



De voering is een oud bommakleed waar ik vlieseline H640 tegen gestreken heb.
Lekker warm voor de winter.





Wil je dit ook graag proberen? Heel eenvoudig: bevestig de boordstof aan de voering
zoals op de onderstaande tekening, en werk vervolgens de handleiding gewoon verder af.




Materialen:
Patroon: Moiano - StraightGrain
- knoopjes van de kringloopwinkel
- voering: een gerecykleerd bomma-kleed
- buitenstof: van de rommelmarkt
- koper-glitter boordstof: De Stoffenstraat
- voering kap: teddy
- stroppertjes: markt Eindhoven
- bruine elastiek en zeilringetjes: K-bas.be



35 opmerkingen:

  1. Super leuke jas! Zowel de buiten -als binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een pareltje! En daarvoor zelfs een 'bommakleed' gered van de teloorgang!
    Bedankt ook voor de tip met de mouwboordjes, zal ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh wauw zo mooi, moest je dat nu in mijn maat maken, ik kocht het direct!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik ben helemaal verliefd op deze versie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een mooie mantel! Prachtig!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een toppertje! Ik maakte er ook weer eentje. Zo'n leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bommakleed. .... waauw zeg!
    Prachtig jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Helemaal mijn stijl. Echt geweldig mooi en al die details maken het onbetaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie versie zeg! Ik zou ook dringend nog eens in gang moeten schieten voor een jas..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voorbereiding is het meeste werk vind ik altijd...
      gewoon beginnen!

      Verwijderen
  10. Heel mooie versie!
    Mijn materiaal ligt klaar. Nu nog het lef gaan zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooie jas! Goeie tip van de boordjes! Zaterdag werkte ik een Berlin coat af, volgende keer met boordjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Zo'n mooie jas! Die afwerking, zalig om naar te kijken. En merci voor de boordjestip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zo mooi... ik kan ernaar blijven kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo tof, ik ben grot fan van het bommakleed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik blijf ontzettend fan! Ja, zelfs van de jaslus ;-) #sorrysnorry De mouwboordjes zou ik zelf wel wat smaller maken, dan waait er minder wind binnen op de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah maar ik denk dan weer aan opstroppende truien... 😉 maar ik volg je redenering!

      Verwijderen
  16. Wat een prachtversie! Alle details kloppen! Bedankt voor de mouwboord uitleg ook, handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie jas, moet je de vlieseline ook de stolpplooien geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah! Ja, je strijkt de vlieseline eerst op de voering, en daarna pas de stolpplooi vormen. Succes!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...