17 mei 2017

Let's party / work


Deze mooie stof van Lotte Martens was eigenlijk voorbestemd om een kleedje te worden voor de oudste hier in huis.
Ik had het in gedachten al helemaal uitgewerkt, maar ik heb ze dus lekker voor mezelf gebruikt.
Mijn kinderen zijn hier gewoon nog te jong voor... en dan zou het kleedje waarschijnlijk
vooral in de kast hangen, uit schrik om vuil of gescheurd te geraken.

Nu ik het daarentegen heb omgevormd tot een tuniek/hemdje, zal het amper de binnenkant van mijn kast zien. 
Perfect om te gaan werken, en toch sportief door de opgestoken mouwen.


De mooie gouden print loopt over mijn schouder door op het achterpand. 
En het minieme restje dat ik nog over had, gebruikte ik voor het lusje, 
aan de 'rustige' kant. 



 De knoopjes zijn - hoe kan het ook anders - van de rommelmarkt.
Ze zijn transparant met streepjes goud in de massa gesmolten.


Toen ik in mijn voorraad op zoek ging naar bijpassend garen,
vond ik wonderwel de perfect kleur - ik bedacht dat dat soms wel handig is, 
dus hierbij het nummertje: Gütermann CA02776.
Ja ik koop nooit stof en draad tesamen, meestal ga ik voor the next best thing,
maar hier had ik dus geluk.



Patroon: zelfgetekend
Knoopjes: rommelmarkt Geel 
(daar staat elke week een fourniturenkraampje, 
de moeite om eens langs te gaan! )

38 opmerkingen:

  1. Ooo, maar gewoon echt, oooo!!! Staat je beeldig en de kleur past perfect bij je ogen, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan niet voorbij het fourniturenkraampje zonder iets te kopen. Mijn knopendoos zit al aardig vol intussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HiHi... ik wel... geeft dat een idee over hoeveel ik zelf al heb?

      Verwijderen
  3. Heel mooi! En inderdaad misschien beter voor volwassenen dan voor kinderen die zich vuil maken. Heel geschikt ook om te gaan werken, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreed volwassen, ik weet het, maar ik ben stikjaloers op uw prachtige bloesje! Ik vind je patroontje zo schoon, dit stofje gaat je prachtig af, de combinatie... naja, dat kon niet fout gaan! Erg, erg mooi!
    --en groot gelijk dat je voor jezelf aan de slag ging!--

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarlijk prachtig en groot gelijk dat je deze stof voor jezelf gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Marleen!! Staat je geweldig goed dat kleur dus je deed er goed aan de stof voor jezelf te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het patroon is perfect voor dit stofje. Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Marleen, dit is echt super mooi. Je staat er kei goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! En wat een geluk met die knopen, die passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!!! Comfortabel en stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. An absolutely perfect pattern/fabric match. This colour looks great on you. The print... MMMMMMMMMMM!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Best dat je 't voor jezelf gebruikt hebt, want het staat je gewéldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! en bedankt voor de tip over de rommelmarkt, is die nog steeds op zaterdag?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...