29 mei 2017

Bromelia halter top


Het is zomer... E i n d E l i j k !!!
En bij de zomer hoort toch een halter top, nietwaar?

Ik kocht dit stukje Bromelia stof eeuwen geleden en vond het maar moeilijk om te beslissen wat ermee te maken,
want een smalle reep stof was niet genoeg voor een patroon met mouwen, of een gewoon model van t-shirt of hemdje.
Voor een zomerse haltertop kwam ik dan weer net toe!


Ik begon simpelweg met wat asymmetrische plooien te stikken links en rechts om volume te creëren,
stond voor de spiegel wat te sukkelen met speldjes hier en daar om te zien waar de smock moest komen.
- Ja naaien zonder handleiding is altijd een uitdaging,... het was een beetje work-in-progress -
Maar na een tijdje klopte alles perfect en het zit gewoon zalig!







De bandjes zijn gemaakt van Petit pan biais en zitten achteraan vast met knoopjes,
zodat ik ze op twee manieren kan vastmaken.







Nu nog een zomerse cocktail erbij en ik voel me de koning te rijk! 





Stof: Lotte Martens - Bromelia 012
Patroon: home-made
Biais: Petit Pan

14 opmerkingen:

  1. zo ongelooflijk schoon! wauw! ik wil dit ook (het lintje heb ik al liggen :-))Wat een heerlijk perfect zomertopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhh, meer moet ik daar over niet zeggen ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie top zeg! Die petitpanlintjes maken het echt AF!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, heerlijk! Ik combineerde die Bromelia ooit ook met de fluo-oranje Petit Pan, perfecte combinatie hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! Staat je echt heel goed! Sterk tekenwerk ginder, amai.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...