19 mei 2016

Moiano coat - say what?


Ik naaide een zomerjasje... nee niet zomaar een zomerjasje... een super - formidabel - fantastisch zomerjasje. Ik ben er helemaal zot van, zou hem bijna inkaderen of op een paspop hangen, maar kom, de foto's zijn gemaakt, nu mag ze hem aandoen.  

Ja bij mijn dochters is dat geen evidentie,... kleren worden hier wel degelijk vuil, en wel direct. Let maar op de knieën, wangen en handen op de foto's hieronder. Geen 5 minuten hebben ze nodig of ze kunnen alweer in bad.

Maar ach,... het gebeurt zelden dat ik me daar druk in maak... 
behalve als ik nog foto's moet nemen!



De stofkeuze was een beetje een dilemma,... ik dacht eerst om een meer effen exemplaar te gebruiken, maar wat ben ik blij dat ik voor deze koos! Het is een lekker opvallende Moiano geworden!

Vorig jaar op de stoffenverkoop bij Fragile kocht ik deze canvas.
Geen idee of die ooit in de collectie zat... iemand een idee wat zij ermee gemaakt hadden?


Het Moiano patroon heeft verschillende opties, 
maar door de drukke stof beperkte ik me tot de basics.
Paspel, knopen en zakjes, that's it! 


Oh ja, en het lusje... gemaakt van de zelfkant van de stof...















Stof: Fragile stoffenverkoop
Fluo tricot voering - De stoffenstraat
Fluo paspel - De Strik - Ledeberg
Knopen - Veritas

40 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een prachtige versie! Die stof is werkelijk ♥♥♥!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, zo mooi en die kleurtjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig! Ik reageer meestal niet, maar deze is te mooi om niets over te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keimooi! Die stof is daar echt super voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! En ongelooflijk mooie stof.
    Weet jij of er bij het patroon keuze is tussen pofmouw of geen pofmouw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat niet... maar ben niet zeker... ik gebruikte het prototype patroon 😉. Dus voor de details kijk je beter naar iemand die het finale patroon gebruikte.

      Verwijderen
    2. In het patroon zit een pofmouw, maar die is wel een pak minder poofy in de uiteindelijke versie. ;-) En ik ga de niet-pof-mouw ook beschikbaar maken (gratis natuurlijk) omdat daar nogal wat vraag naar is.

      Verwijderen
  6. Zo mooi! Je zou bijna wensen dat het nog niet direct hoogzomer is, zodat ze het veel kan dragen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet wat fragile ermee deed ma gij maakte er een topjaske mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marleen, schitterend wat jij ermee deed!! echt ferm frakske!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Woooooow, dit is idd echt geweldig, eentje om in te kaderen, en zeker bij te houden voor de kleinkinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dit zijn even schattige blotebeentjesfoto's als die van Amber en Lars!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt spectaculair, jouw Moiano. Toen je me de stof toonde, schrok ik even, maar de drukke print werkt gewoon perfect! En de heerlijke fluo details maken het helemaal af. Dikke merci nog eens om met de pretestversie aan de slag te willen gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw!!! Prachtig gedaan!! Die combinatie van stof en patroon werkt zo goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whow, schoonder dan vele jaskes die ik al in de winkel zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n knaller zeg !!! Echt een schitterende (letterlijk en figuurlijk) Moiano !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een zalige versie! En dirty kids we like!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. amai ... liefde op het eerste gezicht ... die zou ik direct kopen in de winkel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echt een van de mooiste jasjes ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is echt kei kei mooi! Het stofje is perfect voor een zomerjasje. Super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi! Vuile kindjes, het is zo herkenbaar!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  20. MOOI!! Perfect stofje en dat lusje, geweldig detail.
    En ach, vuile knieën, dat mag zelfs op deze foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I do love it! that fabric and the orange accents are so cool!
    :)
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik doe mijn hoed af!!!! zo'n mooie jas: ik ben echt jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...