30 augustus 2014

I love petrol...


Het is een tijdje geleden dat er nog eens een petrolkleurig stofje onder 
mijn machien belandde, maar kijk, petrol all-the-way:  

Dé Jackie ! 


Het is de eerste keer dat ik een winterjas maak, maar door de vele lofzangen over het patroon was ik al snel overtuigd dat het met dit patroontje wel goed zou komen... en dat kan ik dus inderdaad bevestigen! Wat een leuk patroon: het vraagt enige voorbereiding, maar eens je aan het naaien bent gaat het zo vlot, dan wil je in één keer doorwerken! 

Het stofje scoorde ik dit voorjaar in Kapellen, jawel, op het 2 euro-rek! Ik denk dat de knopen en biais zowat het duurste zijn aan heel de jas. Maar die maken het dan ook af... De koperkleurige paspel maakte ik zelf door biais rond een bestaande paspel te stikken... zo krijg je vanzelf een iets dikkere paspel, wat wel mag bij een jas vind ik.


De jas is een beetje ruim, maar ja, het is ook nog maar augustus, 
én ze heeft geen truitje aan, dus dat komt wel goed.




En toen ontdekte ze de zakken...





Wollen stof: Stoffenverkoop Kapellen
Voering kraag en zakjes: Petit pan (oude collectie)
Knopen: Mode Celine - Kasterlee
Koperkleurige biais: Veritas
Fleece: Au Plubas

24 opmerkingen:

  1. Het is een fijn patroon he, ik had ook dat gevoel van te willen doorwerken eens ik aan't naaien was! Leuke kleur en top met die paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze staat er prachtig mee. Het is ook een zalig kleurtje he!

    Momenteel loopt er een give away op mijn blog.
    (me-timebyseija.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We love it to!
    Helemaal top met de koperkleurige paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg toffe jas. Wat een prachtig kleur.
    En ik ben heel benieuwd waar haar prachtige kniekousjes vandaan komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die kousjes zijn al een afdankertje van de grote zus... die kocht ik twee jaar geleden... geen idee welk merk...LIMON staat er op...

      Verwijderen
    2. Ha Limon is gewoon ook een merk hoor. Hoort bij Van Hassels, als ik het goed heb. Ze zijn echt super!

      Verwijderen
    3. Ah, dat weet ik dan ook weeral... het was een soldeke... anders koop ik zo'n dure kousen niet ;-)

      Verwijderen
  5. Mooi gemaakt! Leuk met die paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook erg fan van het patroon....en van het €2,00-rek in Kapellen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Dat zijn nog eens leuke koopjes voor 2 euro! Ze groeit er vanzelf in, je bent in elk al mooi klaar voor de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kleuren combinatie! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Mega fan van de strikmouwtjes! Ik maakte ook nog nooit een jas tot vandaag: workshop Maëlle!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat zal wel leuk geweest zijn! Ik ben al benieuwd naar jouw versie!

      Verwijderen
  10. Heel schoon manteltje, de kleurencombinatie is ook schoon.Het stofje moet niet altijd duur zijn om een pareltje van te maken he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig in die petrol-kleur!
    Hier werd ook nog een Jackie genaaid ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi! Ik blijf twijfelen tussen Jackie en Maëlle voor mijn allereerste jasje...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is dan ook een prachtige kleur! I love Petrol 2


    Ik heb een roze wolletje liggen voor de Jackie ;)
    De Maëlle is net afgewerkt ... samen met Sylvia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die schoentjes: oh, die kousjes: oh, die gouden afwerking: oh. OHOHOH!! x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...