6 oktober 2021

She's golden - Communiekleedje - Tinny dress

 

Yep, hier ben ik nog eens. Met een heel eenvoudig naaisel,...

Niets spectaculairs, maar zeker zo schoon.

Een uitgestelde eerste communie... in oktober. Voor de foto's was een mooie nazomerdag voldoende. Op de heuglijke dag daarentegen was een rennen tussen (en door) de buien. Maar dat hebben we niet aan ons hart laten komen. Ze straalde en haar kleedje straalde met haar mee.


Een communie in de herfst, het is eens wat anders, maar we hadden in ieder geval bloemen à volonté voor de foto's, het feest én om mee te geven met de gasten!


Het stofje kocht ik begin september op de Stoffenverkoop in Geel. Het is een heel mooi ecru stof met een gouddraad doorheen geweven. Heel sober en toch extra feestelijk. Als patroon baseerde ik mij op een Tinny van StraightGrain die ik aanpaste naar een smalle fit. Ik voerde hem ook volledig zodat de rok mooi bol staat.



Ecru kousjes erbij, knallende schoentjes

en als finishing touch, -Twee kersjes op de taart- een applicatie van PetitPourri.


"En gaat ze dat nu nog afdragen?" hoor ik jullie al denken... Oh jawel, het zit ondertussen al voor de tweede keer in de was (na een basket-bloedneus en vlekken van onze kat die ze natuurlijk vrolijk oppakt in haar beste tenue).  Kleren zijn bij haar om gedragen te worden. Punt. En gelijk heeft ze ;-)

 Bloemen - Den Hof Van Isschot - Kasterlee

Patroon: Tinny - StraightGrain

Stof - Stoffenverkoop Geel

Applicatie - PetitPourri


7 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...