1 februari 2021

Zwierig zwemgerief

  

Ben ik te vroeg, of juist heel erg laat? Allebei denk ik... 

 

Toen die mooie SYAS lycra zwanenstof uitkwam kocht ik ze meteen. Ik vind het namelijk niet zo eenvoudig om mooi zwemgerief te scoren voor mijn meisjes. 

 

Maar dus,... de zwanenstof en witte voering waren al in huis, en toen we in December bericht kregen dat de zwemclub terug mocht starten, schoot ik in actie. Ik kocht nog wat badpakstof bij, ...ahum... en ook badpakelastiek. Ik had me immers ingelezen in de deskundige Calypso-tutorial van Mevrouw Khadetjes. Een aanrader voor Lycra-leken zoals ik!    En gratis !!

Zij vertelt je stap voor stap hoe het moet (en wat er kan misgaan ;-)) en toch heb je in 1-2-3 een mooi badpakje gemaakt! Let wel op; zij gebruikt de dunnere lycra, terwijl ik de dikke van SYAS gebruik!

Verbreden hoefde niet echt, maar zij adviseerde mij om toch enkele cm te verlengen, en ze had gelijk! Mijn eerste zwembad-naaisel was dus het Capypso badpakje. Ideaal, mooie pasvorm, dat smaakte naar meer!

 

 Het volgende was een kooppatroontje, van Ikatee - Paulette. Voor zij die een grote voorraad lycra inslaan, haha, want de opties zijn eindeloos! Ikzelf voegde er nog eentje aan toe, door een bijna-badpak te maken. Een verlengd topje met een broekje. Handig voor de plaspauzes ;-)


 En dan nummertje drie... een knallende bikini. Ja, ik spot haar meteen tussen de andere zwemmertjes.

Maar het is oh zo schoon! Perfecte pasvorm, het broekje zit goed hoog in de taille (heel wat anders dan die van in de winkel, die ze wel -tig keer moet optrekken na elke duik. nee, zelf naaien is oh zoveel beter!!

Ze glunderde na de eerste les op school, en haar vriendinnen willen er ook eentje, haha...                                               Punt voor de mama ;-) wat een rotverwende dochters heb ik toch... oeps!


Oh ja, en ondertussen is er zoals jullie misschien wel weten elastisch garen... wel, dat probeerde ik uit. 

Ik gebruikte het enkel als onderdraad, en klassieke Gutermann als bovendraad en dat werkt prima!





 

Patroon 1 Calypso badpak - Khadetjes

Patroon 2 Paulette - Ikatee

Stoffen en elastiek: De stoffenschuur

Elastisch garen - Bellelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...