17 maart 2018

Retro Emma Sweater


Vorig weekend was het weer de jaarlijkse retro dag van de kringloopwinkel. 
Ik ging heel eventjes, en vond wat mooi en betaalbaar Boch servies. 
Speelgoed kocht ik ook, degelijk oud spul,... bijvoorbeeld deze radio van Fisher Price. 
Een mooi muziekje, niet te luid en vooral,... opwindbaar. 
Ik ben niet zo voor spullen met batterijen. Dit is toch veel leuker!



En nu over het naaisel: 
Het stofje ligt al zeker 5 jaar in mijn kast, te wachten op een ideaal patroon.
En ik had te lang gewacht... ja, ik deed het nog nooit eerder, 
maar voor de mouw zette ik twee stukken aan elkaar. 


Het model is de Emma-sweater van Emma&Mona. 
Een heel tof en bovendien gratis patroon dat zo in elkaar zit!
Ik knipte de 2 jaar voor mijn drie-jarige. Zeker niet te klein,
maar ik knipte de halsopening wel ruimer, 
omdat de stof niet echt rekt, en het anders niet over haar hoofdje paste.
Goei spul! Zo maak ik er nog een paar!






Patroon: Emma trui
Stof: private stash 

15 opmerkingen:

  1. heel leuke trui ... ik zag hem al passeren op IG. Fan van het stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een tof exemplaar. Mooi model, mooie stof! En ik deel je liefde voor oud speelgoed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik moest aan jou denken toen ik het maakte. Zou zo eentje van jou kunnen zijn dacht ik. Vink- blauw 😉

      Verwijderen
  3. Heerlijk truitje! Wat een zalig leuk stofje :)
    Hier ook fan van retro en oud speelgoed. Ik kocht gisteren nog een leuke houten puzzel in de kringloopwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keihard fan van dat truitje, echt zalig retro en toch hip! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook fan! (trouwens ook van de retrodag, maar ik vind dat echt nog belachelijk duur voor een kringloopwinkel, zij krijgen dat toch ook gratis?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja soms is het er inderdaad echt over, maar het is en blijft wat de zot ervoor geeft zeker?

      Verwijderen
  6. Oh ik ben ook fan van oud speelgoed. De retrodag heb ik bewust gemeden, maar gisteren raakte ik plots toch in een kringloopwinkel en diezelfde radio lag er ook, alleen kapot voor 9€...
    Leuke trui! En die mouwen zien er perfect uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, dat is grappig. Mijn moeder maakte een jurk voor mij voor mijn 8ste verjaardag van deze stof. Dat is inmiddels wel een 30-tal jaren geleden!
    Nog steeds hele toffe stof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha zo tof! Ja ik denk ook dat het eerder een eighties stofje is! Oh nu maak je me wel benieuwd hoor ,-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...