22 januari 2018

Our kitchen is for ... weaving


Vorige zomer vond ik in de kringloopwinkel een oud weefraam.
Aan de kleuren te zien, had dit nieuw stukje speelgoed het zonlicht niet meer gezien sinds de jaren 70,
dus hoog tijd om een verse draad in te rijgen en eens te zien hoe dat werkt.


Want in tegenstelling tot de oma's van deze tijd, kreeg ik op school geen snit en naad,
en dus ook geen weefles ..

Maar hé, lang leve youtube! 
En merci voor de mensen die uren tijd steken in het maken van tuto's.


Ik zocht op het web een paar instructiefilmpjes, en bij OhMarie vond ik er een goei
om het weefgetouw op te maken. En voor de rest is het uitproberen.




Ik maakte dit eerste tapijtje, waar een hoop foutjes in zitten.
Het is bijvoorbeeld niet overal even breed omdat ik de draden te hard aantrok,
maar verder vind ik het best ok. 
Echt handwerk, ha!



14 opmerkingen:

  1. suuuuupermooi!!!! dat wil ik ook echt zo graag eens proberen, ik vind het prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah iets zegt me dat je dat in Trinidad wel gaat vinden ;-) of eentje laten maken? Inspiratie genoeg ginder lijkt me! Al dat tropisch gedoe ;-)

      Verwijderen
  2. Keimooi! Ik had zo’n weefgetouw als kind, ik moet dringend eens op de zolder van mijn ouders gaan kijken 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en dan 50 shades of pink! Gij hebt zonder twijfel nog genoeg overschotjes van al uw breisels! We zullen het repertorium van da breiclubke eens uitbreiden!

      Verwijderen
  3. Ik had dat ook vroeger! Met allemaal lelijke kleurtjes wol die absoluut niet bij elkaar pasten ;-) Het jouwe daarentegen is de stijlvolheid zelve.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik had da ook vroeger bij de bomma maar ik vrees dat die al lang ergens is weggegooid. Zonde! Ik was uren bezig met matten en sjaals te maken voor mijn poppen en barbies :)
    En jouw tapijtje is top! Ik ben hard fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik zie je zo bezig! Komaan, ze verkopen dat dus nog he! Nieuw, echt waar ;-) uw meisjes gaan dat ook leuk vinden!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...