28 juli 2015

verliefd...


Ik ben helemaal weg van dit mooie patroontje van Sewpony vintage...
Als je haar nog niet kent moet je zeker eens een kijkje gaan nemen op haar blog Sewpony.
Ze maakt de mooiste kleedjes voor haar dochters,
en brengt dus ook eigen patronen uit. 

Wel grappig om te volgen, want aangezien ze helemaal "Down-Under" woont,
naait ze bijvoorbeeld voor Kerstmis de meest luchtige zomerkleedjes.

Maar hier dus mijn tweede versie van de Dear Prudence Dress...
deze keer met aangeknipte kapmouwtjes.


 Het stofje lag al een tijdje te rijpen in mijn kast,
en kocht ik ooit in een oude stock in Reusel, die er nu jammer genoeg niet meer is...
Als er iemand trouwens weet wie die boel daar opgekocht heeft...


Het is een dikker katoentje, 
waardoor de rok mooi bol valt.
Maar volledig speel-proof!






Stof: oud retro katoentje
Knoopjes van de rommelmarkt

22 opmerkingen:

  1. Ooooh wat een mooie foto's... En het schattigste jurkje ooit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schoontje! Smockwerk heeft me tot nu toe altijd wat tegengehouden bij het kiezen van patronen, maar dit is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon eens proberen op een stukje katoen !! Het is echt de moeite!

      Verwijderen
    2. Het is echt makkelijk dan je denkt Tam Tam!

      Verwijderen
  3. Hele mooie jurk weer, ik twijfel erg om er weer eentje te maken nu. Ik vind hem super leuk, maar de meiden hebben te veel jurken.. Volgend jaar komt hij echter zeker weer onder de machine, gelukkig groeien die kleintjes vrij hard ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schoon! Die oude katoentjes zij vaak echt schatten hé!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Idd. een heel mooi patroontje! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Om op te eten, het kleedje en de dochter erin!
    (en waren jullie op de kabouterkesberg?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is alweer een pareltje geworden, me like!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keimooi! Ik heb enkel zonen in huis, en als ik zoiets wits zie, denk ik, OMG, da's toch zonde van het werk want binnen de kortste keren vuil? Niet dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak inderdaad heel zelden witte kleedjes, en zeker voor Amber, want dat is een smospot eersteklas. Het heeft al heel vuil gezien, maar is gelukkig weer proper uit de was gekomen... en aan 5 euro de meter kan je al eens iets vuil maken he...

      Verwijderen
  9. Ik zei het al, ik ben helemaal verliefd op dit stofje!! En zeker met amber erin en dan dat kleedje! Kei schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat staat ze er mooi mee :-)
    en echt mooie foto's zo in dat bos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat plaatje! En dat stofje, daar smelt ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooike: stofje, patroontje én model!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...